Thursday, January 15, 2009

Sembang Petang

Hari sebenarnya tengah serabut sangat coz nak ready presentation tuk MARA pada Isnin yang akan datang ni..19hb Jan 2009. Pasai apa jadi serabut, benda yang nak dituliskanya tak siap lagi. Biasa la..last minute gak yang best. Nak tau tak pengalaman..dah tua-tua sambung belajar..(eh dah tua ke..baru double3 hehe) pehh..pening..berdenyut pun ada a..pickup dah slow..nak kena banyak latih tubi, fokus lebih..staminapun nak kena makan supplement barulah steady..Mula-mula blur kat kelas..coz everything dan sharp and fast..mula2 susah dah accept tapi..semangat kuat nak belajar..Alhamdulillah mai dalam kedudukan yang stabil di dalam kelas. Moralnya..belajar lah selagi terdaya..jangan samapi dah tua-tua baru nak belajar susah sikit. Dulu mai bukan minat sangat IT ni..perkembangan IT pun malas nak ambik tau..bila dah masuk bidang ni..nak tak nak kena tau..bolehlah. Pada kekawan yang minat business IT mai syurkan masuklah bidang ni..rupanya banyak kemudahan yang kerajaan sediakan yang kita tak rebut peluang ni..

Semalam bz settlekan urusan surat pinjaman MARA. Syukur selesai dengan mudah. Hari ini bz buat slide tapi tak sesiap lagi..idea tak mari!!

Ini gambar Prof. Dr Ahmad Zaki, ngajar IT Product management & Consultantcy. Dia baru saja mengulas tugasan kami yang diberikan di dalam kelas. Masa ni..kami disuruh melukis gambaran tentang business. Seronoknya kami dah macam budak-budak balik lukis ala-ala kartun (sebenar tak reti lukis...hehe) Selalunya kelas kami memangg selelu ada kejtan-kejutan (macam AF lah pulak..) kena present on the sport..hari kena melukis dan present. Group mai dapat B+ jer..dalam tugasan ni..takpe ada peluang lagi..boleh redo..Kepada group member (Fana and yana..kita akan perbaiki tugasan tuh..tak kira nak gak A+). Ini gambar yana and fana..ni saja enterframe sebagai penaik semangat..hehe

No comments: